הסיפור מאחורי הקמת ארומה

בתקופה כשהתחלתי בהכנות להקמת ארומה בעיר ת"א היו לי ולאחי יריב כבר 3 סניפים של ארומה בירושלים.

אני זוכר, שבאחת הפעמים  חזרתי מניו יורק והגעתי למסקנה שעיצבה את אופי ההחלטות שלי בהמשך ועזרה לי מאוד בתכנון של הקונספט של ארומה.

בניו יורק למעשה הבנתי,  שהמנטליות של עיר גדולה שונה לחלוטין מהמנטליות של עיר קטנה והשפה שבה עסק צריך לדבר עם הלקוחות מעוצבת על פי אופי העיר והלקוח שמשתנה ממיקום למיקום. 

בהשראת הרעיון הזה, היה לי ברור שאני צריך לפרק את הקונספט הקיים לגורמים ולרענן את כל מה שנדרש בכדי לבצע את כל ההתאמות ההכרחיות. 

באותן שנים ,כל הנושא של אייס קפה גרניטה היה בחיתוליו והמוצר היחידי שהיה קיים בשוק היה משקה אלכוהולי של רשת חדשה שלא עבד בכלל והיה מר ולא רלוונטי.יום אחד,חבר טוב שלי סיפר לי שיש בית קפה בהרצליה שמגיש אייס קפה מיוחד, ושלדעתו מדובר במשקה מאוד טעים ומעניין שכדאי לי ללכת לבדוק את זה. 

כמובן שקפצתי על ההזדמנות,ליקטתי את רגליי והתנעתי את הטוסטוס במסע לעבר האייס קפה המדובר.

לאחר שמצאתי את בית הקפה, נכנסתי בהתרגשות גדולה, עמדתי מול המוכרת וניהלתי איתה דו שיח קצר :

" חבר שלח אותי לפה והוא אמר לי שאני חייב טעום את האייס קפה שלכם."

המוכרת ענתה לי : "ש לנו עשרות סוגים, אתה יודע על איזה סוג מדובר?"

התקשרתי לחבר לאחר כמה שניות של השתהות כדי לברר,  הוא אמר שהוא לא זוכר בדיוק וזה "משהו עם פולי קפה מרוסקים"

 נשארנו עם 3 אופציות אפשריות.לקחתי את שלושתן:)

האמת היא, שכל מה שטעמתי היה בסדר  , לא מדהים ולא גרוע במיוחד אבל בהחלט לא משהו שזכור לי לטובה יותר מידי מבחינת הטעם .אמרתי לעצמי בלב שזה לא קרוב למוצר המעולה שאחי ואני מוכרים וגם מאוד מבלבל. עוגן לא יכול לבלבל! מוצר עוגן חייב להיות חד משמעי וברור.הרגשתי סוג של פריצת דרך משום שהמציאות התחברה לי בדיוק למה שלמדתי בספר.

למרות זאת, זיהיתי פוטנציאל מטורף במשקה עבור הלקוחות בארצנו הקטנה והחמימה, ואכן, לאחר שחקרנו קצת את הנושא לעומק, התברר לנו שהאייס קפה נחשב להצלחה מסחררת בחוף המערבי בארה"ב, בעיקר במקומות החמים.למי שלא קרא את הפרק הקודם, הספר למעשה מדבר על חוקי השיווק, אבל בעיקר על החשיבות של בניית עוגן אחד חזק ומרכזי בכל תהליך של עסק ,שבו למעשה יש לרכז את מירב האנרגיה השיווקית.

זה בדיוק מה שעשינו באייס ארומה. 

היה לנו טעם מנצח שהוא למעשה העוגן המרכזי, מבחינתנו היה אפשר לצאת לדרך.

ההצלחה הייתה כל כך גדולה, שאייס ארומה הפך למוצר הדגל של ארומה , לשם נרדף למותג ולמוצר שובר קופות.

כולם היו מרוצים.

הזכיינים היו מרוצים מאוד מהמוצר הלוהט שמייצר מכירות, הלקוחות היו שמחים מהרענון הטעים והמפנק באמצע היום, ואני הייתי מאוד מסופק שהבנתי שזו נוסחה מנצחת.

ברבות השנים אני חושב שמה שייחד את ההצלחה המטאורית של אייס-ארומה הייתה החוויה הכוללת ששיקפה חיבור מוצלח בין עוגן מרכזי למותג.כמובן שרכבנו על טיימינג מושלם וגם לכך יש חשיבות מכרעת בהצלחה-עלייה בצריכת הקפה והאייס קפה  בארץ ובעולם. 

כוחה של מהפכה. 

ארומה ואייס ארומה הלכו ביחד מאז ועד היום.

החדירה שלנו לשוק הייתה כל כך משמעותית שבאותן שנים, אני זוכר לא מעט מקרים שאנשים היו נכנסים לרשתות קפה אחרות והיו מבקשים אייס-ארומה.

בעבודתי היום יומית, התרכזתי כל כולי בבייבי שלי- אייס ארומה וחשבתי כל הזמן כיצד אפשר לשפר את החוויה ומה ניתן להוסיף, עשיתי זאת בתשוקה גדולה עד היום שמכרתי את ארומה ברבות השנים עם 26 סניפים פעילים.

השארת תגובה